Sunday, November 21, 2010

Huawei IDEOS

IDEOS adalah handphone Froyo Android 2.2 pertama. Berlainan dengan HTC Desire, ia tiada skrin besar dan CPU yang kuat. Kali ini Google berkerjasama dengan Huawei kerana pengalamannya padaa handphone entri, untuk menunjukkan kesesuaian 2.2 Froyo pada handphone entri.

IDEOS mempunyai luaran yang ringan dan comel, badannya direka mengikut ergonomic badan dan bersesuian dengan saiz tapak tangan. 4 warna disediakan iaitu biru, hitam, kuning dan ungu. IDEOS menyokong perbagai cara penyambung network, seperti HSDPA yang dapat mencapai 7.2 Mbps, WCDMA + Wi-Fi. IDEOS boleh dijadikan peralatan internet wayarles, ia menyokong fungsi hotspot Wi-Fi, dapat berkongsi broadband internet dengan sebanyak 5 peralatan Wi-Fi lain.

IDEOS dipasang dengan sistem operasi Android 2.2, bukan sahaja menawarkan kelajuan yang lebih tinggi dalam operasi dan penggunaan, malah juga menyokong pelbagai fungsi baru seperti pendailan suara, pelayaran suara, dan dapat menjalankan terus program aplikasi pada kad MicroSD melalui fungsi App2SD. Pengguna dapat download 70000 program aplikasi pada Android Market, termasuk komunikasi, hiburan, kerja, pengurusan kewangan dan lain-lain.

No comments: